2017.11.23-án 16:00 órától a Magyar Közgazdasági Társaság Debreceni Ifjúsági Bizottsága három órán keresztül tartó tréningen vett részt a szponzorkeresés témakörével kapcsolatban, melyet Bálega János, a KÖZ-Pont Ifjúsági Egyesület egyik alapító tagja tartott, aki nyolc éven keresztül az egyesület elnökeként, jelenleg stratégiai vezetőjeként tevékenykedik.
A foglalkozás interaktív jellegű volt, a tagok bevezető játékokon keresztül ismerték meg a szponzorkeresés folyamatát, melynek célja az volt, hogy szemléletes példán keresztül láthassák, mennyire összetett, előzetes tervezést és együttműködést igénylő feladat a szponzorok felkeresése, megnyerése, majd megtartása.
A bevezető példák után megbeszélték a szponzorkeresés lépéseit, részletesen elemezve azokat, a kérdéses pontokra kiemelt hangsúlyt fektetve. Ezt követően további gyakorlati tanácsokkal látta el Bálega János a jelenlévőket, többek között, hogy hogyan nézzen ki és mit tartalmazzon a szervezet promóciós anyaga, a különböző méretű és tevékenységű cégeket mikor és hogyan érdemes felkeresni. Továbbá a velük történő kapcsolat felvételére is hasznos tanácsokkal gazdagodtak szervezetünk tagjai.
A tréning egy szituációs gyakorlattal végződött, ahol a tagok 3-4 fős csoportokat alkottak, majd stratégiát dolgoztak ki az általuk megcélzott cég megnyerésére, mint szponzor. A céget jelen gyakorlatban a tréner képviselte, aki minden csoport esetén különböző vezetői személyiségeket jelenített meg, ezzel rávilágítva a tárgyalások gyakorlati nehézségeire. A tagok egybehangzó véleménye alapján a tréninggel szemben támasztott elvárásaik teljesültek.

2017.11.16-án szintén workshopon vettek részt a Debrecen IB tagjai, ezúttal a Team Academy irodájában. A tréning témája a tavalyi évben rendezett előadásukhoz kapcsolódott, mely a Nők a munkaerőpiacon címet viselte. E tréning rövid beszámolója alább található:
“Dr. Gál Tímea, és Árváné Dr. Ványi Georgina, a Debreceni Egyetem adjunktusai egy rövid előadással kezdték a foglalkozást, melyben elemzési adatokat hallhattunk a nők munkaerőpiaci helyzetéről. Ezt követően a World Café módszer keretében három csoportot alakítottunk, melyek nyolc perces turnusokban váltották egymást három asztalnál. Minden asztal egy-egy témát képviselt azon problémákkal kapcsolatban, melyekkel a nők a munkaerőpiacon szembesülnek. A csapatok közösen ötleteltek, együtt dolgoztak a megoldási folyamat során. A három probléma, melyekkel szembe kellett néznünk: az elférfiasodott-elnőiesedett szakmák, a nők alacsonyabb bérezése azonos pozícióban, valamint az áttörhetetlen ,,üvegplafon” voltak. Az idő letelte után az asztalgazdák ismertették az eredményeket, melyeket közösen megbeszéltünk.”
A Debreceni MKT IB a hasznos információk mellett a World Café módszerrel is gazdagabb lett!