Menu Close

MKT IB Debrecen a Campuson

Az MKT IB Debrecen tagjai aktívan képviselték szervezetünket az egyik legnépszerűbb és fiatalok által leginkább kedvelt nyári fesztiválon. A Campus élményekről az alábbi sorokban olvashatjátok a beszámolójukat:

Az MKT IB Debrecen a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karának (GTK) jóvoltából, a karon működő többi gazdasági, tudományos szervezettel (DEViK, Team Academy, Ihrig Károly Szakkollégium) és a kar képviselőivel összefogva jelent meg a Campus Fesztivál Egyetem tér elnevezésű helyszínén, ahol a Debreceni Egyetem más szervezetei, karai is képviseltették magukat. A GTK-val közös programunk célja a kar és szervezeteinek népszerűsítése volt a középiskolások és egyetemisták körében. A helyszínen változatos gazdasági témájú játékokkal vártuk a fesztiválozókat minden nap 13 és 21 óra között.

A karon működő szervezetek egy Kincskereső játék során külön lehetőséget is kaptak a bemutatkozásra. Az MKT IB Debrecen a Probitas Plus Kft. támogatásával rendezte be állomás pontját, ahol minden nap a vállalattal közös nyereményjátékot rendeztünk, és egy-egy szerencsés fesztiválozót kisorsoltunk a program végén.

 „Startup Stadion- Minner, Tankcsapda és Gazdagmami a Campuson!” – 2017. július 20-22.

Lehetőséget kaptunk, hogy a DEViK-kel együtt részt vegyünk a Campus Fesztiválon a Startup Stadionnál is az Egyetem Tér mellett a Debreceni Startup Kerekasztal jóvoltából. Három előadót kértünk fel az előadássorozatunk megtartására, hogy elmeséljék személyes történetüket, azt, hogy nekik mi hozta el a sikert, hogyan látják jövőjüket a későbbiekben, és mit tanácsolnak a fiataloknak, hogyan induljanak el vállalkozások világában.

Nyitónapunkon Mándó Milán volt a vendégünk, aki a Minner.hu tulajdonosa és szerkesztője. Milán bloggerként sokféle befektetési lehetőségről ír, tőzsdétől kezdve ingatlanpiacon át egészen 150 vállalkozás ötletéig. Milán még nincs 30 éves, de már most ezrek követik napról napra ötleteit, szereznek inspirációt cikkeiből, kapcsolatokat építenek pókerversenyein, oktatási anyagokhoz juthatnak online és offline is. Elmesélte hogyan indult, honnan jött a Minner ötlete, mennyi ideig tartott felfuttatnia, és ma már csupán heti pár órát foglalkozik vele. Célja az volt, hogy a Minner branddé nője ki magát. Kitért arra is, hogy milyen irányban szeretne később mozogni, saját iroda és akadémia indításában is gondolkozik. Annak a híve, hogy munkánkba fektessük bele a lehető legtöbb energiánkat, építsük ki néhány év alatt vállalkozásunkat, és utána élvezhetjük ennek a gyümölcsét, nem kell a hagyományos vállalkozói szellemben dolgoznunk, hogy haladjunk. Néhány szerencsés érdeklődő a backstage-ben kötetlenül beszélgethetett Milánnal saját ötleteikről, arról, hogy ők hogyan képzelik el a jövőjüket és kaptak gyakorlati tanácsokat is.

Sorozatunk második napján a Tankcsapda dobosa, Fejes Tamás volt vendégünk a pódiumbeszélgetésen. Tamás beszélt a zenekarról mint üzleti vállalkozásról és arról, hogy ő hogyan csöppent bele. Mindig az vezette vállalkozásai elindításában, illetve a zenekarba való becsatlakozásához, hogy az őt mennyire mozgatja meg, mennyire illik az ő személyiségéhez. Játszott más zenekarokban is, de egyik sem futott be, viszont a zenétől nem akart elszakadni, így nyitott hangszerüzletet, majd jött a Tankcsapda, a Romkocsma és a Paripa Csárda, ahol visszatérő vendég volt. Beszélt hármójuk kapcsolatáról, arról, hogy a zenekarban hogyan oszlanak meg a feladatok, és hogy mindenki egyenrangú partner. Kitért a szponzorokra, különböző felkérésekre, többek között a Forbes címlapra, sajtóra, valamint arra is, hogy milyen kapcsolatban vannak más zenekarokkal és előadókkal.Vállalkozóként azt tudja tanácsolni mindenkinek, hogy bármibe is fogjon bele, azt szenvedéllyel tegye, különben a siker nem ugyanaz, és nem érzi magát olyan jól benne. A beszélgetés végén dedikált néhány Forbes magazint, melyeket az érdeklődők között sorsoltunk ki.

Zárónapunkon nem más volt vendégünk, mint Vida Ágnes, azaz Gazdagmami: pszichológus, aki 2007-ben két kisgyermeke mellől indította első honlapját a Kismamablog.hu-t, mely mindössze fél év alatt vált piacvezetővé. Ágnes rendszeresen tanít egyetemeken, előad pszichológiai és üzleti témákban konferenciákon és tréningeken, már három könyve is megjelent. Mesélt a Gazdagmamiról mint vállalkozásról, arról, hogy hányan dolgoznak vele, ki milyen szerepet kap, honnan jött a „Gazdagmami” név ötlete. Kitért arra is, hogy milyen nehézségekkel kell nőként és családanyaként szembe néznie, megosztotta velünk hogyan tölti napjait és szervezi meg életét. Ötleteket adott hogyan szólítsuk meg saját célközönségünket, rengeteg gyakorlati példát mutatott, hogy ő milyen csatornákon keresztül éri el célcsoportját. Előadása után az érdeklődőknek volt lehetőségük személyesen is beszélgetni vele, ahol többnyire saját vállalkozásukhoz kértek tanácsokat. Ágnes kedvesen válaszolt kérdéseikre, tippeket adott, más megközelítést mutatott számukra és további konzultációt is megbeszéltek.

 3 nap, 3 előadó, 3 különböző személyiség és élethelyzet. Mégis közös bennük az a szenvedély és elkötelezettség, ahogyan vállalkozásaikat irányítják. Mindhárman közvetlenek és gyakorlatiasak, mindhárom előadás kötetlen és jó hangulatban telt. Nagyon pozitív volt, hogy az előadókkal volt lehetőség személyes beszélgetésre, néhány kép készítésére is, amely még közelebb hozta őket közönségükhöz és több kontaktcsere is megtörtént az MKT IB Debrecen, az előadók és az érdeklődők között.